FAQ
Poniżej znajdziesz kilka najczęściej zadawanych przez naszych Klientów pytań wraz z naszymi odpowiedziami.
Nie znalazłeś odpowiedzi na nurtujące pytanie?
Nie czekaj, skontaktuj się z nami! Pomożemy.
Nie jestem finansistą. Czy będę w stanie samodzielnie dokonywać zmian założeń w modelu?
K
L
Bardzo wielu naszych klientów nie jest zawodowymi finansistami, często ich znajomość w tym zakresie ogranicza się do analizy przygotowywanych przez księgowość sprawozdań. Pracując z nami nie musisz znać finansów. Efektem naszej pracy będzie szeroko sparametryzowany plik, pozwalający na przeprowadzanie dowolnych symulacji. Plik dzięki odpowiednim zabezpieczeniom będzie odporny na ewentualne “uszkodzenia” formuł czy źródeł danych. Odpowiednio przygotowane opisy poszczególnych sekcji przygotowanego tak kokpitu zapewnią intuicyjność i wygodę użytkowania.
Jakiego rodzaju wyceny przeprowadzacie?
K
L
Nasi Klienci zlecają nam wyceny całych przedsiębiorstw, zorganizowanych części przedsiębiorstw (np. zakładów produkcyjnych), wartości niematerialnych (np. wyceny wartości marki), systemów informatycznych, instrumentów finansowych, pożyczek czy płatności w formie akcji.
Skąd bierzecie dane niezbędne do wykonania wyceny?
K
L
Oprócz danych wewnętrznych, pozyskiwanych w ramach organizacji Klienta, sięgamy po dostępne na rynku dane zewnętrzne. Korzystamy z dostępu do terminali i serwisów oferujących aktualne dane rynkowe, niezbędne do wykonania wiarygodnych wycen. Na co dzień pracujemy na tych samych źródłach (np. Bloomberg) co największe, globalne firmy doradcze. Wiemy jak skutecznie odfiltrować faktycznie potrzebne i wartościowe dane. Większość naszego zespołu wiele lat pracowała w wymienionych wyżej organizacjach.
Czy wykonujecie wyceny dla celów regulacyjnych?
K
L
Oczywiście. Przeprowadzamy co kwartalne wyceny dla funduszy inwestycyjnych, wyceny w związku z badaniem utraty wartości, wyceny w procesach restrukturyzacji grup kapitałowych.
Z jakiej metody wyceny korzystacie?
K
L
Wyceny zawsze wykonywane są za pomocą kilku wybranych metod. Takie podejście, znacząco podnosi ich obiektywność i powoduje, że stają się trudne do podważenia. W naszej praktyce korzystamy z takich metod jak: metoda kosztowa, metoda skorygowanych aktywów netto, metoda porównawcza oraz metoda dochodową (model NPV, APV czy opcje rzeczywiste). O tym, które z metod wybrać decydujemy po wstępnym zapoznaniu się z charakterystyką wycenianego podmiotu lub składnika aktywów.
W jakich firmach / branżach przeprowadzaliście badanie Due Diligence?
K
L
Mieliśmy okazję świadczyć usługi związane z oceną przedinwestycjną (due diligence/ vendor due diligence) w wielu różnych branżach. Obsługiwaliśmy m.in. przedsiębiorstwa z branży spożywczej, przetwórstwa spożywczego, reklamowej, e-commerce, przemysłu drzewnego, tekstylnej czy telemedycyny. Naszymi Klientami były firmy budujące farmy wiatrowe, firmy logistyczne, firmy zarządzające nieruchomościami, domy maklerskie, sieci aptek i inne.
Czy korzystacie z systemów VDR (Virtual Data Room)?
K
L
Przy obsłudze transakcji wykorzystujemy sprawdzone rozwiązania VDR czołowych dostawców. Zapewniamy tym samym bezpieczeństwo danych, minimalizujemy koszty, przy jednoczesnym, sprawnym przebiegu procesu po wszystkich stronach.
Czy pomagacie przy transakcjach akwizycji i przejęcia na terenie innych państw?
K
L
Tak. Nasze usługi świadczymy zarówno na terenie kraju jak i na terenie innych państw zarówno Europy jak i na Świecie.
Czy możecie dla nas znaleźć start-up technologiczny do akwizycji?
K
L
Tak. Świadczymy usługę tzw.: “target screeningu”, w ramach której, analizujemy otoczenie rynkowe, w celu wynajdywania potencjalnych celów transakcji przejęcia. Przed przystąpieniem do poszukiwań wypracowujemy wspólnie z Klientem spójne założenia i rekomendacje.
Czy due diligence obejmuje tylko zakres finansowy czy również prawny?
K
L
Świadczymy usługi w obu obszarach. W kwestiach prawnych współpracujemy ze sprawdzonymi, wyspecjalizowanymi kancelariami prawnymi.
Czy możecie pomóc w opracowaniu oferty zakupu akcji/udziałów?
K
L
Tak. Realizujemy tego typu zlecenia.
Czy pomagacie w zakresie prowadzenia negocjacji, przygotowywania treści umów nabycia, oraz przygotowania mechanizmów rozliczeniowych między stronami?
K
L
Tak. Realizujemy kompleksowe wsparcie, zarówno w takim jak i szerszym zakresie.
Planuję sprzedaż jednej ze spółek grupy. Czy możecie mi pomóc?
K
L
Tak, często realizujemy tego typu projekty. Przygotowujemy podmiot do sprzedaży, przeprowadzając przegląd działalności operacyjnej oraz sprawozdań finansowych (tzw. vendor due diligence).
Jaką mam pewność, że poradzicie sobie z wymogami giełdowymi związanymi z terminowym raportowaniem? Mam w tym zakresie złe doświadczenia.
K
L
Nad pracą całego zespołu księgowego, na bieżąco czuwają nasi eksperci, będący członkami m.in. takich stowarzyszeń jak ACCA. Od lat specjalizują się w usługach księgowych zgodnych z międzynarodowymi (MSSF/MSR) i amerykańskimi standardami rachunkowości (US GAAP). Rozwijając nasz zespół, kładziemy bardzo duży nacisk na weryfikację merytorycznych i praktycznych umiejętności niezbędnych do obsługi złożonych projektów. Nasi eksperci pracują m.in. dla takich firm giełdowych jak Gobarto, MCI, Trakcja i wielu innych.
Jak wyglądałby proces przepływu dokumentów i informacji pomiędzy naszą firmą a GF?
K
L
Od lat inwestujemy w technologię i doskonalimy rozwiązania umożliwiające płynną, dwukierunkową wymianę informacji. Stworzyliśmy od podstaw całe procedury księgowe, obiegu dokumentów, obrotu gotówkowego pozwalające na pełną automatyzację. Wystarczy, że klient przesyła do nas skany lub elektroniczne wersje dokumentów. Takie rozwiązanie pozwala na bardzo szybkie, automatyczne księgowanie.
Na czym polegają Wasze usługi, wspierające kluczowe decyzje zarządcze w firmie?
K
L
Jako Ground Frost świadczymy usługi stricte określane jako rachunkowość zarządcza. Obejmują one między innymi rejestrację transakcji na MPK oraz raportowanie transakcji wedle zadanych kryteriów. Na życzenie klienta monitorujemy poziom kosztów względem założeń budżetowych, wspomagamy procesy budżetowania i planowania finansowego. Co ważne dysponując wszystkimi niezbędnymi danymi we własnym systemie, możemy w znacznym stopniu zautomatyzować niektóre procesy kontrolne i udostępnić kadrze zarządzającej kokpity ułatwiające podejmowanie tak operacyjnych jak i strategicznych decyzji.
Czy pracujecie na systemach Klientów?
K
L
Tak. Często nasi klienci, chcąc przejść do nas, życzą sobie zachować swój dotychczasowy system księgowy/ W takich przypadkach nasi pracownicy otrzymują dostęp do tego systemu i księgowania odbywają się bezpośrednio w systemie klienta.
Czy przygotowujecie deklarację CIT, VAT, PIT?
K
L
Oczywiście przygotowujemy deklaracje CIT, VAT, ZUS oraz przejmujemy wszystkie czynności związane z raportowaniem regulacyjnym.
W jaki sposób przygotowujecie zamknięcia miesiąca?
K
L
Proces zamknięcia miesiąca przeprowadzamy w komunikacji z klientem, w celu ustalenia poprawnych poziomów rezerw, RMK itp.
Czy można Wam zlecić aktualizację polityki rachunkowości
K
L
Sporządzamy i monitorujemy poprawność i aktualność polityki rachunkowości.
Czy sporządzacie różnego rodzaju sprawozdania?
K
L
Sporządzamy roczne sprawozdania finansowe, pakiety konsolidacyjne, sprawozdania zarządcze.